Tourtochten met de PAv 40

eersterit

Eindelijk klaar!!

Zomer vakantie 2003

Op de VT500 met PAv40 aanhanger 4 dagen alleen op kamp.

Helaas wat onscherp maar wel de eerste keer onderweg en meteen naar Epen in zuid Limburg.  Mijn eerste vakantie op de motor met deze PAv aanhanger begon op 3 juli 2003. Met het tentje, de slaapzak, een Primus en nog een berg rommel in de Pav. De tent toch maar achter op gebonden om iets gewicht uit de aanhanger te houden, ik heb alles niet gewogen en wist dus niet wat alles woog. Er mag maximaal 30kg in en voor de eerste keer wilde ik hem zeker niet over belasten.

En hij heeft het allemaal doorstaan!!

Voorjaar 2004

Een keertje met de aanhanger test rijden en daarbij Welsum aangedaan om bij Coby en Ben te kijken. Caty en Henk kwamen daar ook.

Henk bedankt voor de foto’s.

Zomer vakantie 2004

Op de VT500 met de PAv40 aanhanger erachter 5 dagen met de meiden op kamp.

Om niet meteen uren achter elkaar te hoeven rijden zijn we naar het Dijkje in Eck en Wiel gereden. Daar hebben we ons tentje op gezet bij Joop en Dia. Ondanks het matige weer hebben we het best naar ons zin gehad!

Lekker knus in mijn Esvo Hazelaar van ongeveer 25 jaar oud! Discman mee en we konden samen naar K3 luisteren.

Een perfecte kantine waar we samen wat spelletjes hebben gedaan.

Het toilet gebouw.

Van boven bekeken.

Het hertenkamp in Tiel

Dinsdag was een dagje uit naar het hertenkamp van Tiel waar naast herten ook schapen, geiten, kippen, ganzen en een lama zijn. Op woensdag zijn we vanuit Buren gaan kano varen. Heel leuk en precies voor de grote regenbui waren wij weer uit de kano. Helaas kregen we toen op de motor de volle laag! Gelukkig hadden we nog droge kleding bij ons. Die avond kwamen Ina en Maud ook naar Eck en Wiel en samen hebben we in Buren heerlijke pannenkoeken gegeten. Wij zijn op donderdag eerst een stuk gaan wandelen naar het eiland van Maurik met de bedoeling om daar te gaan zwemmen. Daar bleek je alleen buiten te kunnen zwemmen. BrrrrVeul te koud. In de middag zijn we samen naar Tiel gereden en hebben daar heerlijk in het subtropische zwemparadijs gedobberd. Vrijdag ochtend inpakken en na een heerlijk kopje koffie bij Joop en Dia zijn we samen weer naar huis gereden.

Joop en Dia, tot de volgende keer. Wij komen zeker terug!

Tussendoor tocht naar Veldhoven met Sjofar

Zomer vakantie 2005

Weer met de motor en de PAv op vakantie. Na enig dimdammen waar we naartoe gaan is de keuze gevallen op de Valkenhof in Westerbork. Een gezellige familie camping waar het prettig kamperen is. Vrij gebruik maken van het zwembad wat voor de meiden wel heel prettig was. De bedoeling was om op maandag te vertrekken maar toen ik mijn motorbroek had aangedaan en weer naar buiten liep om te vertrekken bleek de lucht helemaal donkergrijs te zijn geworden. Maar even wachten tot de bui over was. Toen toch nog maar even naar de Valkenhof gebeld om zeker te zijn van een plekje. “Ik zou maar morgen komen als ik u was” kreeg ik te horen. Er bleek een rukwind over de camping te zijn getrokken en een hele boel regen. Dus… zijn we op dinsdag vertrokken.

Op de heenreis zijn wij bij Hendriks in Ermelo gestopt om een Tarp aan te schaffen. Een welkome uitbreiding voor de tent vooral als het regent.

foto1810k

foto1820k

Op de “omruildag” hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten bij de Ar in Westerbork. Op zaterdag hebben we de terug tocht gereden, helaas miezerde het tot in Harderwijk. Toen we thuis kwamen waren we ook meteen droog.

Verslag van : Maud  (11 jaar)

Voor we gingen deed ik mijn (nieuwe) motorbroek aan. Het was dus op de motor met een aanhanger er achter. Het was best een lange reis. Toen was er een file maar papa ging overal tussendoor. We hebben in Westerbork de tent op gezet, toen gingen we de tent inrichten. Daarna gingen we op de motor boodschappen doen. En daarna gingen we de camping verkennen. En er was honderd meter verderop een zwembad. En toen ging ik zwemmen. Het was een verwarmt zwembad maar daar geloofde papa niks van. Toen ik naar de tent ging was papa al eten aan het maken we aten : Spaanse paella. Toen we klaar waren gingen we kleefballen. En toen was het al 10 uur. We gingen warme chocolademelk drinken en daarna moest ik naar bed. Het was ondertussen al 11 uur. De volgende dag gingen we ochtend eten we aten wit brood dat is bijzonder want wij eten thuis altijd bruin brood. En daarna gingen we douchen. En we zijn weer naar de super geweest. En toen gingen we naar Orvelte. En we gingen naar een kachel winkel omdat mijn moeder een kachel wou. En we zagen er een en we dachten dit wordt hem echt, maar toch niet. Mama vond hem niet mooi. En toen gingen we verder Orvelte in. En toen heb ik een poezen beeldje gekocht, want die spaar ik. En toen kwamen we mijn tante tegen. En we gingen naar haar huis want zij woont in Westerbork. Het was best leuk. En toen was het alweer tijd om terug te gaan. We gingen eten en we gingen bbq-en. Toen we klaar waren gingen we afwassen best leuk. Toen gingen we chocomelk drinken. En toen moest ik naar bed. De volgende dag ging ik een ontbijt maken voor papa. En toen gingen we eten. En gingen afwassen. Toen gingen we spelletjes doen zoals : kleefballen, badmintonnen enz. en toen waren mijn moeder en mijn zusje er al. En ik en mijn zusje gingen toen zwemmen. En dat was het alweer. Doei!!! Groetjes : Maud.

Zomer vakantie 2006

De PAv plannen zijn veranderd, de trekbeugel heb ik overgezet van de VT500 naar het zijspan! En zo kunnen we nu met z’n drieën kamperen. De eerste week van de vakantie zijn Maud, Mandy (buurmeisje en vriendin van Maud) en ik  wezen kamperen bij een paardenboer in Haarle, vlak bij Nijverdal. Ondanks dat het op de mini camping erg rustig was hadden Maud en Mandy het erg naar hun zin. De paarden werden beknuffelt en de konijnen hadden al even veel mazzel, ook die kregen genoeg aandacht. Speciaal nog een tentje erbij gekocht want die meiden moeten natuurlijk in een “eigen” tent slapen. Op zondag middag zijn we vertrokken met een tussenstop in Welsum waar we nog even een verjaardags feestje hebben aangedaan. Daarna met de pont “het Olster veer” naar Olst, Wijhe, Raalte en Haarle. Daar hebben we rustig de tentjes opgezet en een beetje het terrein verkend. Op maandag zijn we in de middag gaan kanovaren. Heel leuk en ook heel verbrand. Twee uur kanoën is voor de zon net iets te lang, die begint dan best te steken. Dinsdag middag zijn  we gaan zwemmen in het zwembad van Raalte, niet al te groot en ook lekker rustig want de scholen daar hadden nog geen vakantie. Woensdag was Inpakdag. Klaar voor de terugreis. Weer via Welsum waar we nog lekker gezwommen hebben bij Coby.

Na alle beesten een afscheidsknuffel te hebben gegeven, zijn we hier klaar voor vertrek.

De PAv volgde prima, je merkt niet dat ie er achter zit. Officieel moet het zijspan wiel beremd zijn om er een aanhanger achter te mogen trekken. Er zit wel een rem op maar die doet het niet. Ik moet de eerste agent nog tegen komen die dat weet! Nou ben ik wel vergeten dat er eigenlijk een andere nummerplaat op moet. En dat weten die agenten nou weer wel!  Ik moet er denk ik nog twee bij bestellen want hij moet straks ook achter de CX komen maar daar moet ik eerst een nieuwe trekbeugel voor bedenken.

CX500 Bijeenkomst in Sint Jans Klooster (SJK) Samen met Guido.

Vrijdag middag 18 augustus, 12uur, een mooie tijd om te stoppen met werken. Lekker met het span naar huis om daar de PAv aanhanger aan te koppelen en nog even wat boodschappen te doen en dan op naar Guido die inmiddels ook thuis was gekomen. Na een bakkie koffie en de CX uit de garage gehaald te hebben kunnen we vertrekken. We spraken af om de snelweg te mijden en alleen maar binnendoor wegen te rijden. Dus na een rustige start (Guido is nog niet echt gewend om met het span te rijden) gaan we naar Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Doornspijk naar Elburg. Als we daar net voorbij zijn kopen we een bakkie koffie bij een tankstation. Na een peukie (Guido) rijden we verder over Oldenbroek, Wezep naar Zwolle. In Zwolle slaan we links af naar Hasselt, Zwartsluis en dan richting Vollenhove waar we halverwege de XC-Club bordjes tegen komen. Bij de ingang hangt het welbekende spandoek waar van ons een foto wordt gemaakt. Voor onze tenten zoeken we een plekje recht tegenover de party tent, wat het centrale punt van de bijeenkomst is. Na een half uurtje staat alles en zetten we de motoren bij alle andere zodat ze netjes op het midden veld opgesteld staan.

Na het inschrijven bij het CX bestuur sleutel ik mijn Primus in elkaar en maak daar een heerlijke bami op (kant en) klaar. Met een bakkie koffie lopen we de motoren langs en bewonderen alle aanwezige CXen en GLen. Uiteraard krijgt de Dromedaris van Floris alle aandacht vanwege de “Paint Party” zoals Coen dat noemt die door Gilbert werd gehouden.

Ik bied hem mijn tank ook aan om daar “Not ready jet” of “under construction” op te schilderen maar helaas ging Gilbert daar niet op in. Na een paar drankjes belanden we bij Lieke aan het kampvuur waar zij alles over haar motor verleden vertelt, over haar “Groene Draak” over “Bamby” en over de “ouwe rooie” van Coen. Uiteindelijk ga ik knorren in mijn toch zeker al 30 jaar oude tentje, heerlijk. Zaterdag ochtend, lekker douchen en dan ontbijten. We besluiten om de oldtimerdag van Ruinerwold te gaan bezoeken. Dat blijkt geen verkeerde keus! Als ik met Guido in en de PAv achter het span voor de dranghekken kom aanrijden gaan die spontaan open en worden we begeleid naar een mooi plekje in een zijstraat. Jaloerse CX club leden vragen me hoe ik dat voor elkaar gekregen heb, zij kwamen niet verder dan de dranghekken! Ik weet het ook niet, als ze me geweigerd hadden had ik het span gewoon bij de andere CXen en GLen gezet hoor! Na veel mooie oldtimers gezien te hebben, (alles was veel te veel!), zijn we terug gewandeld naar het span.

Daar stond een familie erg geïnteresseerd naar mijn PAvje te kijken. Zij bleken er zelf ook een te hebben! Na een leuke babbel hebben we de helmen weer opgezet en vertrokken naar SJK. Daar aangekomen kwam Floris ons al snel vragen of we “op 2 wielen” wilde meedoen met de wedstrijd langzaam rijden. Daar waren wij zeker voor in! Het bleek alweer dat Guido erg veel motor talent heeft maar helaas werd hij geklopt door Ben Bons die het nog een seconde langzamer kon! We besluiten het jaar door te gaan oefenen op deze op deze discipline om zo volgend jaar beter beslagen ten SJK te komen! De BBQ was erg goed geregeld, we konden zelfs aanschuiven zonder zelf te hoeven knoeien! Na de BBQ was daar de prijsuitreiking voor de verste, langzaamste en mooiste CX. Aan het einde van de avond nog met zijn allen geborreld en daarna lekker slapen. De zondag ochtend rust werd bruut verstoord door een stel malloten die zonodig de party tent moesten afbreken ;-) Pff das moeilijk wakker worden hoor!! Maar na de douche en het ontbijt gaat het weer.

We proberen droog in te pakken en dat lukt redelijk. Dan komt afscheid nemen. Edward besluit met ons mee te rijden. We gaan weer binnendoor maar net voor Harderwijk breekt de hel (regen) los en daarom besluit Edward over de snelweg verder naar huis te rijden. En wij rijden verder binnendoor. Nu kan ik ook mooi zien, ik rijd nu achter het span, wat voor een hoeveelheid water dat bakwiel opspat! ’t Is een complete V waterstraal achter dat span! Waarschijnlijk is dat wiel ook wel een beetje aan het “aqua plainen” dan stuurt ie lekker licht ;-) Bij Guido thuis aangekomen drinken we een bakkie en pakken het span uit. Daarna rijd ik naar huis en koppel daar de PAv af. Wonder boven wonder is alles in de aanhanger droog gebleven. Dat verbaasd mij want de rubbers dichten niet helemaal af dacht ik. Ik heb alles op mijn gemak uitgepakt en te drogen gehangen. En ondertussen even een berichtje op de CX site gezet. Nou dat was mijn SJK verhaal. Wat mij betreft tot volgend jaar!!

Er volgen vast nog meer ritten met de PAv.